Skaffa mig en ny så fort som möjligt!

Måndag och ny spännande vecka framför sig.
 
Först fick det bli en fika med mamma och då blev det ett vaniljhjärta som jag tycker va passande nu när allt är som det är.
 
Men när jag kom hem så fick det bli baka och goda bärmuffins.
Av någon konstig anledning så har jag kastat min muffinsform som är så bra för att hålla muffinsarna på plats.
Så det jag måste nu är att skaffa mig en ny muffinsform så snart som möjligt. 
Men dom blev väldigt fina och goda ändå.
 
 
Bärmuffins
 
100 g margarin eller smör
1 1/2 dl socker
4 ägg
5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl mjölk
 
Fyllning:
1 1/2 dl valfria bär
 
- Rör ihop matfettet och sockret poröst.
- Tillsätt äggen ett i taget under kraftig omrörning.
- Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsockret.
- Rör ner blandningen i smeten och tillsätt mjölken.
- Klicka ner smeten i muffinsformar.
- Gör en liten fördjupning i mitten på smeten och lägg i bären.
 
Grädda mitt i ugnen i 15-20 minuter
200 grader
 
Vill man lyxa till dom så kan man dekorera med topping.
 
Kram Carola

Kommentera inlägget här :