Alltid lika gott!

Vill man laga något gott som går snabbt och är enkelt att göra så kan jag
bara säga testa då denna rätt.
Enkel att göra, gick snbbt och det bästa av allt va att den var super god med.
 
 
 
Laxpasta
 
smör
1 finhackad gul lök
4 portioner lax
3 dl creme fraiche
1 1/2 dl grädde
1 kruka finhackad dill
2 msk hummerfond
2 msk pressad citronsaft
salt + citronpeppar

Gör så här:
Koka pasta! Dela / skiva laxen smått. Hetta upp en stekpanna med smör och fräs löken mjuk. Vänd ner laxen och fräs runt några minuter tills den är nästan helt klar. Vänd ner crème fraîche, grädde, dill, fond, citron och låt sjuda upp. Smaka av med salt och citronpeppar.

Vänd ner såsen med pastan och servera.
 
Hoppas ni kommer att gilla den
 
Carola
 

Kommentarer :

#1: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

gott

skriven
#2: Susanne

Ser gott ut.
Måste provas. ;)

skriven
#3: Annie

Älskar lax och lax och citron så det ser verkligen jättegott ut. Kanske kan laga till helgen :) Något jag tycker är väldigt smidigt är ägg och räklåda, bara att lägga kokta, skalade och skivade ägg i en låda tillsammans med räkor och dillsås med citronsmak. Toppa med lite bröd och in i ugnen, så gott och enkelt <3

skriven
#4: Annie

jag menade såklart att jag älskar lax och pasta* och citron :D

Svar: Tack för tipset! Måste jag testa =)
Carola Leihed

skriven

Kommentera inlägget här :