Husmanskost när den är som bäst!

Nu tycker jag det känns som om hösten har kommit.
Det blir mörkt tidigt och jag bara älskar att få börja tända massa ljus.
 
Något jag längtat efter att äta är kålpudding så det fick det bli idag.
 
Så här gör jag min kålpudding.
Vitkålshuvud
1 dl ljus sirap
1/2 dl vatten
1 tsk soya
 
Skär vitkålen och bryn den i en stekgryta tills den börjar bli mjuk.
Ha sedan i sirapen, vatten och soya och blanda detta väl. 
 
Krydda sedan blandfärsen med salt och vitpeppar.
 
Lägg sedan vitkålen i botten av en form. Platta sedan ut färsen ett lagen över kålen och avsluta med ett lager till med kålen.
 
Sätt in i ugnen på 225 grader i 60 minuter.
Serveras med kokt potatis och lingon.
 
 
Mätt och belåten!
 
Carola

Kommentarer :

#1: anette

men gud så gott....Kram Anette

skriven

Kommentera inlägget här :