Överraskning imorgon!

Först en dag på jobbet och sedan en lång runda på stranden med Daisy och min pappa.
Efter det så hade jag laddat med massa energi så när jag kom hem så blev det dags att baka lite
Så det blev smarriga
Cupcakes
 
 
 
 
 
 
Så om ni vill göra dessa så kommer receptet här
 
Muffins
3 ägg 
2 1/2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
50 g smör
1 dl gräddfil
2 msk kallt kaffe
3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
4 msk kakao
1 nypa salt
 
Topping
 
60 g rumstemp smör
5 dl florsocker
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl kakao
100 g philadelphiaost
1 msk varmt kaffe
 
Sätt ugnen på 175 grader
 
- Vispa ägg, socker och vaniljsocker poröst
- Smält smöret och ha sedan i gräddfilen och kaffet och blanda i det i äggsmeten.
- Blanda sedan mjöl, bakpulver och kakao och blanda försiktigt ner det i äggsmeten.
- Placera sedan ut muffinsformar i muffinsform och häll 2/3 med smet.
Grädda mitt i ugnen 15 minuter.
Låt sedan dom svalna och under tiden gör man toppingen.
Blanda ihop samtliga ingredienser och sist i med kaffet. 
Blanda till en slät smet.
 
Så imorgon ska jag bjuda mina jobbakompisar på dessa godbitar.
 
Carola

Kommentarer :

#1: Joanna-Livet med Asperger syndrom och kronisk smärta

mumms

skriven

Kommentera inlägget här :