Tårtkalas!

Vädret fortsätter att stråla och man bara njuter av klarblå himmel och strålande sol.
Det är väl därför det fina vädret som gör att man inte är så aktiv här.
Men det kommer snart att bli ändring på
 
Idag har vi haft lite tårtkalas för mig och Mats.
Mats har fyllt och jag fyller snart så då passade
vi på att slå oss samman.
 
 
 
Har även hunnit med att vara på hundträning med min underbara Daisy
 
 
Tårtbotten
 
3 ägg
2 dl socker
2 dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl mjölk
 
Vispa ägg och socker poröst.
Blanda sedan mjöl och bakpulver och ha det sedan i äggsmeten och i med mjölken och vispa ihop noga.
Smöra eller i med ett bakplåtspapper i en långpanna eller i en rulltårtsform.
 
250 grader i 5 minuter mitten av ugnen.
 
Till min tårta idag så blev det 3 st bottnar.
Första lagret hade jag tårtmousse med chokladsmak
andra laget blev med blåbärsgrädde
Dekorerade med grädde färska blåbär och choklad
 
Tack för idag!
 
Carola

Kommentarer :

#1: Anonym

tack för en super god tårta!! kram

skriven

Kommentera inlägget här :